Errol jut eszembe hoztunk ki ket biciklit is. Otthon mar azt hittem tele van a kocsi. De Sandefjord-ban kaptunk olcson ket biciklit, ugyhogy meg az is befert a hatsoulesre, szetszedve persze.
Elso nap vegigmentunk szlovakian es csehorszagon. Az ottani autopalya arak majdnem olyan pofatlan rablasnak minosithetok mint a magyar arak. Csak egy hetes matrica van, es meg rosszabb az ut, mint otthon. Gyakorlatilag egesz csehorszagban az autopalya egy nagy, hosszu razopad. Praga utan kezdodik a civilizalt vilag kabe, onnantol van ut. Addig Honey vezetetett, onnantol en ;-) Nemetorszagban nagyjabol behoztam a lemaradast. Tenyleg klassz az autobahn, nagyon. Egy dolog nem tetszett csak, hogy nincsenek benzinkutak, hanem le kellett hajtanom valami lehajtonal tankolni.
Viszont nem hittem eddig benne, de igaz a legenda. Nemetorszagban tenyleg nagysagrendekkel jobb volt a benzin. Ajandek volt a micunak. Igaz, valszeg ott kevesebb benne a viz, mint mondjuk otthon a tecsko es egyeb kutakon.
Este megerkeztunk P.-hoz, Greifswald-ba. Ott is van Siemens ezek szerint. P.-nal aludtunk a siemens altal berelt szobaban. Reggel masnap, eldumaltuk az idot, ugyhogy a 8 oras komp helyett csak a 1245-oshoz sikerult kijutni, ami atvitt minket svedorszagba. Persze a bejaratnal ment a marketing, hogy ket napra elore beteltek a kompok. De mivel befizettem majd' 100 EUR-t a jegyert es bealltam egy varakozo-sorba onnantol egyertelmu volt, hogy ezzel a komppal most atmegyunk, akkoris, ha elotte ki kell tolnom a vonatot, hogy legyen hely. Persze rengeteg hely volt meg. Es eleg kenyelmes is volt a komp, volt labter a szeknel. Persze varni kellett a hulye skandinavokra egy csomot, mert nem talaltak vissza a buszukhoz idoben, mert elmentek es raklapokkal hoztak a piakat meg az olcso nemetorszagbol az utolso pillanatban is.
A hajon megorultem, mert a mogottunk levo padsorban meglattam, hogy ottfelejtettek egy jo nagy bankjegyet. 500 EUR-nak latszott. Oda is ultem nyomban, hogy zsebretegyem, de aztan sajna kiderult, hogy csak egy specimen volt. Pedig rentabilisse tette volna az utunkat. Remelem nem volt kandikamera.
Aztan partraszalltunk svedorszagban. Svedorszagba, ha tehetnem tobbe be nem tennem a labam. Es a volt fonokom, a sved, karacsonykor meg azt merte mondani, hogy csinaljunk valamit a katyukkal budapesten. Mondjuk igaza volt, mert a szetbombazott boszniaban nem jartam olyan balkani utakon, mint amit elturnek az emberek budapesten, de ezek utan amit lattam, o sem szolhat egy szot sem. Nem tudom mire alapozta, mert a sved autopalya is egy nagy sz*r volt, hogy finom legyek. Igaz az idojaras is undorito volt, de akkoris. Az un. autopalyan ugy megallt a viz, hogy egyszer majdnem lecsusztunk rola. De a legrosszabb az egeszben az este volt. Megtapasztaltam miert jarnak itt hatalmas, 3-4 darabos rally kodlampa szettel a kocsik orran. Kb. 2 meterig lattam, ugyhogy max 70-nel kellett a kovetkezo 400 km ele neznunk. Marha ideges voltam. Az utbol semmi nem latszott, utborkolati jelek, semmi.. Ketszer tertunk le az autopalyarol. Es egyszeruen, nem hittem, hogy ilyen elo fog fordulni valaha de visszasirtam a magyar utakat, mivel ha egyszer lehajtott az ember nem volt visszafele vezeto ut. Csak egy sotet, 100 fos, egyiranyu utcas falu. Onnan kellett volna visszatalalnunk az autopalyara. A ket leteressel ismet sikerult egy-egy orat elszurnunk. Remek. Utana kaptunk telefonos segitseget, hogy egy kozeli varosbol megy komp norvegiaba, es kihagyhatjuk ezt a poklot ezaltal. Odamentunk, de este fel ejfelkor ment el az utolso. Ugyhogy utana tobbet nem tertem le az utrol, hanem ugy dontottem meg sem allunk Sandefjordig, ahol a masodik megallonk lett volna.
A norveg hataron, ahhoz kepest, hogy allitolag meg sem kellett volna nezniuk, atkutattak a kocsit, es mindent el kellett magyaraznom, hova megyunk es miert, satobbi. Mondjuk viszonylag kulturalt volt a vamos csaj, ahhoz kepest. Eddigre mar annyira el voltam keseredve svedorszagtol, hogy boldogan fizettem a norveg utdijat. Es tenyleg.. megerte. Ahogy atleptuk a hatart jo ido lett es soha nem latott jominosegu ut, kivilagitva. Plusz atmentunk egy olyan alaguton, ami kabe egy 10-20%-os lejtovel indult, majd ment egy kilometert vizszintesen es utana a lejto ellenkezoje jott. Reggel 4 korul erkeztunk sandefjordba, ahol egy ismeros, T. el, es mar vart meleg levessel.
Masnap husvet hetfon vart az utolso szakasz, sandefjord - trondheim. Szerencsere remek ido volt, legalabbis eleinte. A norveg ut nagyon klassz.. Bar elvileg csak fout, nem hivjak autopalyanak, ez minden bizonnyal csak szerenyseg. Altalanosan sokkal jobb kedvvel haladtunk norvegiaban, mivel a soforok is sokkal nyugodtabbak es gyakorlatilag egy nyugodt tempoban lehetett haladni, egy nagyon jol kiepitett uton. A vege fele szerencsere volt egy kanyargos szakasz, ahol atleptem a megengedett 70-80-100-at, hogy el ne aludjak :-) Sajna az utolso 200 km-en elkezdett esni a ho, es lecsokkent a latotavolsag is. Pedig mar orultunk, hogy igy hamar hazaerunk, de a ho miatt megint csak jott a 70-es tempo. Altalanossagban a norveg utak nagyon jok, es nagyon szep a taj. Sajna a telepakolt autoval nem akartam szaguldozni, es felig aludtam, meg mar nagyon untuk az utazast, igy csak 'muszeres repules' volt. De nyaron majd erdemes lesz korulnezni, amig itt az auto. Nah, beillesztem azt a par kepet, amit csinaltunk..
Greifswald - Sassnitz
..es a komp..
Sandefjordban beult meg ket bicikli hatra..
Aztan jott az utolso szakasz.
Mindenhol a renszarvasok meg a javorszarvasok krosszoznak keresztbe allitolag..
..itt nehany eve meg teliolimpia volt..
.. autouton 70..
..ennyit mara.
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.